torsdag 29 oktober 2009

TAPETKÖP

Idag har jag varit och köpt tapeter, jag har sån tur att gubben är helt ointresserad av att välja såna:) - så då får jag ju alltid som jag vill...valde mellan denna och en som var i princip helt vit med mönster som också var vitt fast i lite annan yta, men tyckte jag ville ha något mer än bara vitt...Så det vart denna tillslut, blommorna är i svart , lite beiget och lite silver.



Har också satt upp lite insynsskydd i hallen som jag köpte på färgaffären förra vändan vi var där...passar bra där eftersom det inte finns någon fönsterbräda, är för trångt att få plats med någon sån.

Och så köpte jag en schablon (eller hur det nu stavas?) som jag skulle använda till att göra ett svart mönster på vår vita stora hallspegel - men det blev bara skit:(. Det var inte bara mönstret som hamnade på spegeln utan stora fula fläckar svart färg läckte igenom på det som skulle vara vitt...Så det slutade med att jag fick lov att måla hela spegeln svart och det hade jag inte tänkt mig alls, så jag känner mig inte nöjd med den nu....Har lust att slänga ut den genom fönstret för tillfället:).
Ingen promenad i kväll heller för mig, har lyckats få ett "mega-stort" skavsår som det gick hål på när jag gick på förmiddagen, så nu måste jag till apotekt direkt i morgon och fixa ordentligt skavsårsplåster innan jag kan gå igen...
Här är vi nog smått "höga" ikväll igen med hjälp av doften från den hemska oljegrundfärgen gubben målat med i taket:) - den stinker verkligen fruktansvärt...blir en sväng till med den i morgon, men sen behöver vi inte använda den mer som tur är, kan ju inte vara nyttigt att andas in detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar