fredag 30 oktober 2009

FREDAG

Idag hade jag lovat barnen att vi skulle åka till hembygsgården. Så efter frukost och besök på apoteket och inhandling av skavsårsplåster:) gav vi oss iväg.
Gick först en promenad med Anton vid Strömsholmkanal och slussarna som finns där. Himla fint är det där, speciellt på sommaren, nu ser det lite öde ut.







Vi fikade på det mysiga lilla fiket dom har där...


och handlade lite småsaker i handelsboden...




Kikade även runt i det gammeldags köket som finns där...som ett litet
museum med saker från förr...Vi öppnade skafferidörrren och kikade lite...
ser väl lite annorlunda ut än vad vi är vana med:).



Kikade även in i Rune Lindströms museumet.
Där finns en gammal bild på vårt hus, eftersom Rune har bott i det
när det var nybyggt på 20-talet.

Köpte den här fina som jag nu satt upp i hallen.


Hallspegeln vart sist och slutligen klar idag också.
Jag köpte en spets som jag limmade över det svarta som jag målade igår.
Tyckte det vart riktigt häftigt och annorlunda, det svarta skiner
ju liksom igenom spetsen...


Förövrigt har jag varit på vattengympa idag, det känns nästan som veckans höjdpunkt att få kliva ner i det där sköna varma vattnet. På slutet får vi ligga och flyta runt i vattnet med stöd under huvudet med lite dämpad belysning - det är så himla skönt att man aldrig vill gå upp.......Och gympan är ju också bra man rör sig ju så lätt i vattnet så det är ju perfekt att röra sig där i:), då känner man inte hur ovig man egentligen är:).
Nu ska jag snart in i dimman:) och stanna där hela helgen...Jag ska jobba tre nätter...så det blir jobba, sova, äta ungefär...Den här tiden på året är som mest tröttsam att jobba natt tycker jag....Men man ska inte klaga...jag gillar verkligen mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar