tisdag 27 oktober 2009

JAG SKA MÅLA HELA VÄRLDEN...

Jag är långledig denna vecka och ungarna har höstlov, detta innnebär att vi har sovmorgon varje dag:), igår vaknade jag klockan tio, skönt att sova ut....Resten av gårdagen var mest måla. Man blir smått hög här när vi målar taket, har en oljefärg som luktar starkt som attan, det riktigt svider i näsan:), men nu har vi bara en omgång kvar att måla med den färgen idag, sen ska det väl bli bättre med den saken.
Idag vaknade jag halv tio, ungarna sov hos kompisar, så det är bara jag och hunden hemma...gubben gick ju till jobbet redan vid kvart över fem. Jag flög upp med fart när jag kollade på klockan, jag hade bestämt möte med Nettan för promenad klockan tio...men jag hann! Slängde i mig lite frukost och serverade hunden mat - på med kläder och raffsade runt med en kam i huvudet och iväg...Tur att man inte är så´n att man måste sminka sig och se "tipptopp" ut varje gång man sticker näsan utanför dörren:).
Vi har hittat en bra väg att gå där det är uppförbacke mest hela tiden:), om man nu ska kalla det bra:) - Men det ger ju mera i allafall...och det är ju det som är meningen med det hela.
Gissa vad jag ska göra på eftermiddag? Just det det blir till att måla lite igen...inte så kul, men ju mer vi gör ju snabbare blir det ju klart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar