måndag 19 oktober 2009

MÅNDAG

Vaknade med "buller och bång" lite efter sju i morse, då sotaren stod utanför....Skulle göra besiktning av skorstenen - visste att dom skulle komma, på lappen stod det mellan 7 och 9 så vi hoppades på det bästa att dom skulle komma så sent som möjligt:) - men icke. Jussi gick upp och tog emot dem, jag hade tänkt att ligga kvar, men det visade sig att sotaren skulle upp på vinden och titta också - och för att nå vinden måste man gå genom vårat sovrum - så jag hade ingen lust att ligga där då....Hm, bara att packa sig iväg...Men det gick rätt fort, så när sotaren gick igen gick jag och lade mig och drog täcket över huvudet en timme till...Skönt med lite extra sömn då jag ska jobba i natt.

Måndagen har inneburit en hel del målande, jag har målat panel och väv-väggen i lilla hallen, så nu får gubben ta penseln i mogon och måla en andra gång - sen är nästan lill-hallen klar. Har köpt ny hatthylla, skoställ och nyckelhängare från Jotex som sedan ska sättas på plats. Skönt när det blir klart så man har någonstans att göra av alla kläder o skor igen.



Sen har vi bara resten kvar.....den inre större hallen, som nog kommer ta lite längre tid med...Men som sagt till första advent ska det vara klart, för då lägger sig julfriden över vårat hem:) Ha, ha och den ska inga målarpytsar störa:)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar