söndag 11 oktober 2009

SÖNDAG

Äntligen Söndag....för då blir det snart Måndag!:) , Som är en favoritdag var tredje vecka då jag jobbar helg:). Ja helgen har ju rullat på rätt bra ändå...bara sista natten kvar nu...
Vaknade redan kl. 1 idag och kunde inte somna om, låg där och försökte blunda - men icke -lika bra att kliva upp.
Har våndats ett tag nu över om mina barn ska ta influensa-sprutan eller inte...dom fick hem papper nu i veckan som vi ska fylla i om dom ska ha eller inte...Jag har verkligen haft jättesvårt att ta ställning till om hur man ska göra - jag får sån jäkla beslutsångest när sådana här beslut ska tas...Det finns ju inget bra svar på hur utvecklingen kommer bli, kommer influensan ta fart i vinter..eller inte - kommer den förändras och bli farligare ? hur påverkas man på sikt av sprutan ? Man läser så mycket i tidningar om för och nackdelar att man blir helt förvirrad. Deras far har hela tiden varit helt klart säker på att han inte vill att dom ska ta den. Jag bestämde mig för att prata med min mor...känns skönt ibland att ha någon "klok" äldre person att "bolla" med:) och då blir det ju mamma såklart:). Nu har jag bestämt mig , det blir ingen spruta för mina barn - Om dom blir smittade av influensan tror jag det är bättre att dom får gå igenom den , än att stoppa den på konstlad väg - risken att dom ska bli "dödssjuka" verkar ju väldigt låg. Sprutan är ju så ny och outprövad - hur vet man att inte den har farliga biverkningar på sikt?
Punkt slut - slutfunderat - ingen spruta för Linn och Frida.

*********************************

I Fredags kväll var Nettan, Tim och Emil hemma hos oss. Jussi var upp på vinden och hämtade en gammal gunghäst som vi spart efter Linn och Frida...Nu är det Tims tur att använda den, han var lite reserverad och ville bekanta sig lite med den innan han satt upp:).


Emil hade sin "kvälls-skrikperiod" och såg ut så här...


Efter en stund var Tim uppe i sadeln:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar