söndag 25 oktober 2009

SKÖNA SÖNDAG


Just de...vi skulle ju ställa tillbaka klockorna i natt.....Det hade vi helt förträngt här hemma hos oss:). Jag låg och läste tills klockan var nästan halv två i natt - så det vart en lång sovmorgon, faktiskt den längsta på mycket länge - klockan var nästan elva innan jag klev upp:). När jag kom ner stod radion på och där sa en röst att klockan är TIO, dags för nyheter...då slog det mig - vintertiden är här! På det viset fick jag lite extra tid idag då:).
Strök gubben lite medhårs:) och frågade om vi inte kunde åka på lite shopping, inte det bästa han vet precis - men han nappade faktiskt på det - var väl glad att få vila lite från målningen:).
Drog iväg till Ludvika och handlade julgardiner på DollarStore + lite annat smått och gott...Nu börjar jag så smått känna att det lackar mot jul- och det gillar jag:), tycker det är något speciellt med hela December, från första advent och fram till nyår. Gillar alla ljus man får tända och mysig gemenskap med "glöggkvällar" och pyssel....Det känns som att komma ur en mörk tunnel när det blir första advent, efter en lång höst....-Det är faktiskt bara fem veckor kvar dit nu:).

Var även till Nisses i Smedjebacken och handlade vägglampor som vi ska sätta i trappen upp när vi tapetserat och målat klart.
Jag har en arg dotter som står här och träter bakom mig och vill ha datorn NU...så jag får nog lov att sluta:).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar