söndag 18 oktober 2009

FRIDFULL SÖNDAGS EFTERMIDDAG

Så var det Söndag igen, helgen gick fort...Men den gör väl det när man har roligt.
"Mammsen" och "pappsen" har åkt hem, ungarna är hos kompisar, gubben tittar på sport...och jag har lugnt och skönt för mig själv här uppe vid datorn. "Storbarnen" var hem på dan och passade på att träffa mormor och morfar lite mer innan dom åkte hem, vi hjälptes åt att äta upp de sista av smörgåstårtan och allt annat fikabröd som blivit över efter allt kalasande de sista dagarna...så nu är förrådet nästan tömt på alla "kaloribomber" - och jag kan fortsätta mitt hälsosamma liv som om ingenting har hänt:). Ja, förutom att vi då ska beställa mat från pizzerian idag:) - men det finns ju även ganska nyttiga alternativ där om jag tar en sallad...Men det får vi väl se om jag gör...eller inte...:).
Slö slapp dag i dag...skönt...en liten promenad med hunden ska jag försöka ta mig ut på i kväll i allafall så jag får lite fysisk aktivitet, ja hunden är också slö idag han ligger här brevid mina fötter och snarkar som en gris:).
I morgon ska vi återuppta målandet av hallen som vi la på is över helgen. Den gröna färgen vi börjat måla på väven i lilla hallen ser inte riktigt ut som jag trodde...tänk vad svårt det är att veta hur det verkligen blir när man får upp färgen på väggen mot när man tittar på ett litet färgprov...det brukar vara så att det ser mörkare ut när den kommer på väggen - men denna gång tycker jag det vart tvärt om, så jag vart lite besviken...Men det får duga...Det är väl som min gubbe brukar säga när jag aldrig blir nöjd eller kan bestämma mig:-Den färg du ska ha har inte uppfunnits ännu:).

1 kommentar:

  1. Hahahah ja den färgen skulle jag villa se som inte är uppfunnen än, men den finns bara i ditt huvud...Sidan som jag är med i heter boktipset.se men man måste vara reg. för att kunna läsa andras bokhyllor. Men kan rekomendera dig att gå med där, för man får ju tips om böcker och vad man skulle tycka om att läsa, sen får man ju koll på vad man läst själv när man lägger in sina böcker som man läst. Ja vi har nog samma smak när de gäller böcker verkar de som. Om du vill hitta mig på den sidan om du går med så heter jag kicki levin på den sidan. ha de bra kram kussen

    SvaraRadera