tisdag 6 oktober 2009

KOM I FORM

Yes! Tangentbordet funkar igen!!! Hällde kaffe över det igår...så det vart helt galet - men som tur var "lagade" det sig över natten när det torkade igen:), tjatar alltid på ungarna att dom inte ska drickas något vid datorn - Ja, då är det naturligtvis jag själv som klantar mig:).

Igår var jag på första "kom i form" mötet. Nio deltagare var vi, alla med samma mål att komma igång med någonting....Jag för min del vill ju gå ner i vikt och komma igång med att motionera mera och regelbundet...Vi kommer ju få prova på lite olika motionsformer, nästa vecka är det puls-test...vet inte riktigt vad det går ut på mer än att man ska gå 30 min. i maxtakt:) - Ja, vi får väl se hur det går...min kondition är ju inte den bästa:) - men jag kanske hinner öva upp mig lite nu då på en vecka:)-ha,ha...
Jag har kört igång nu med att försöka äta nyttigare och lite mindre och naturligtvis inget godis och fika bröd....Vi kommer senare att gå igenom tallriksmodellen - och den vet jag ju redan hur den funkar - så det är väl något i den vägen jag går efter redan nu. Jag tror inte på att aldrig få äta något onyttigt, så jag kommer nog när jag får hålla på ett tag lägga in en dag i helgen då jag får äta vad jag vill..tror det lönars sig om man ska lyckas i längden...

Så har jag idag gått en längre runda än vanligt med hunden - och tänker försöka öka på den undan för undan...Det vore väl f-n om det inte skulle gå att få vågen att peka nedåt!!! Och så bestämde jag att jag ska väga mig varje vecka där på hälsocenter, så jag har lite press på mig:). Hoppas nu att det här ger mig den spark i baken som jag så väl behöver....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar