fredag 9 oktober 2009

FREDAG

Var på bio i går kväll, Flickan som lekte med elden - den var som väntat kanon-bra. De dryga två timmarna gick himmla snabbt och jag hade gärna sett mer...så denna film rekommenderas såklart allra varmast!
Var till färg-affären igår och kikade på färgprover till hallen, jag med min besluts-
ångest håller ju på att få spader bland alla färgnyanser:). Vi tror i allfall att lister och bröstpanel ska vara antikvitt och att den yttre lilla hallen ska målas i en mild ljus grön nyans och sedan ska vi ha tapeter i "innrehallen" som väl då också förmodligen blir att gå i vitt och grönt...Har ju några dagar att fundera nu över helgen - för nästa vecka kör vi nog igång.

Hann även med att handla vinterskor till Frida som vi ju inte hittade några i Borlänge förra helgen...så nu är ungarna rustade för vintern:). Ett besök hos frissan vart det också - lite påfyllnad av färgningen och lite nya ljusa slingor, gjorde lite mera liv i håret...Kan behövas lite "upp-piggning" i höstmörkret:). Har känt mig himmla trött sista dagarna - men har ändå tvingar mig ut på en lite längre promenad varje morgon och efteråt känner man sig ju jätte nöjd...och möjligen lite piggare:). Tjejen som leder Kom i form- gruppen ringde här om dagen och frågade om jag var intresserad av vattengymnastik? Jag vart erbjurden att vara med i en mindre grupp som skulle starta nu. Jag tackade utan tvekan ja, klart man ska passa på att få all hjälp man kan få genom dom nu när jag har chansen och känner mig "sporrad".

Idag blir det väl som vanligt städ:( , det är ju Fredag.... Sen väntar gubbens och min "jobbhelg" jag jobbar natt Fre, Lör, Sön 21:45-7.30. Han jobbar Lör+Sön 5.30-18.00. Så det blir in i dimman denna helg...jobba,sova,äta...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar