lördag 24 oktober 2009

LÖRDAG

Sent vart det igår....anledningen är min kära dotter, hon var ju på disco med kompis och kom hem vid 12, inte kan dom väl gå och lägga sig då dom kommer hem...trots att dom försökte vara så tysta dom nu kunde låg jag vaken tills dom behagade gå i säng och bli tysta - så jag somnade väl någon gång efter 2 - gubben låg brevid och snarkade som en liten gris och det underlättade ju heller inte insomnandet:), jag puttade på honom med jämna mellanrum men det tar ju bara någon minut så låter han lika eländigt igen:).
Vaknade och kände mig trots allt rätt pigg vid nio snåret. Frukost med melodikrysset i vanlig ordning...pensionärsvarning kanske?:) - Men vi tycker det är kul.....
Sedan gick vi ut på tur med vovven i det gråa goa Oktober-vädret :), det var i allfall rätt skönt ute...
Gick förbi kyrkogården och tittade till mina svärföräldrars grav.
där var det också höstlikt och fridfullt...




När vi kom hem fick jag shopping-abstinens:), så jag tog en tur upp på stan och handlade lite nya roliga saker till hallen, bl.a. en bordslampa och två värmeljushållare attt sätta på väggen, kul med lite nytt när man målat och grejat.

Har nu börjat måla taket i stora hallen, ja inte jag då utan gubben min....själv sitter jag ju här:). Har nyss ätit en god middag, fläskkotlett med potatisklyftor och beasås och ett gott glas rött - det är ju Lördag idag:). Bastun är nu tänd, så snart ska vi ut och svettas lite...

1 kommentar:

  1. Hej Kussen
    I detta hus är de jag som snarkar hahah så gubben går ut och lägger sig i vardagsrummet när de blir för jä.. och de är nästan varje natt... Åå vad mysigt med bastu.. de lät mysigt. ja dessa ungar som inte kan vara tyst men tålamod verkar vara ett släktdrag hahah. ha de bra kram kicki

    SvaraRadera