lördag 17 oktober 2009

KALAS PÅ KALAS...

Ja nu har lugnet lagt sig igen...färdig kalasat för idag. Mamma har gått och lagt sig, Jussi, pappa och ungarna sitter och tittar på Mr. Been och jag passar på att kika runt på datorn lite.
Smörgåstårtan som jag gjorde igår kväll vart uppskattad, men mäktig - så hälften återstår till morgondagen, mamma och pappa får väl äta av den i morgon igen innan dom far hem.
Jag fick ett nytt strykjärn av mina föräldrar i present, ingen överraskning precis eftersom jag själv önskat det. Inte för att jag stryker mycket, det är nödvändigt ont:) och något jag bara gör om jag verkligen måste - men när jag väl gör det blir det ju lite roligare om man har ett bra strykjärn.
På eftermiddagen var vi och grattade lilla Tim som fyllt 2 och Tommy som fyllde 29 (dom är födda samma datum - så Tommy fick en fin födelsedagspresent för två år sedan:)).
Magen står i sju hörn nu:) - känns inte speciellt tillfredställande...Smörgåstårta, prinsesstårta, kakor, bullar..........Ja, jag vet inte allt vad som finns i min mage just nu:). Gott var det i allfall...
Tog en kvällspromenad med vovven i rask takt i kväll - kanske brände några av de kalorier jag intagit:) - men det hjälpte nog inte långt en dag som denna:).


God tårta



Tim på sin nya trehjuling.



Paket-öppning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar