tisdag 2 juni 2009

TISDAG - regn hos mig...


Ja, så här såg det ut då jag vaknade i morse....väntade och väntade på att det skulle sluta regna så jag kunde gå ut med hunden utan att blir blöt - men tillslut fick jag ge mig ut ändå när det aldrig slutade:).

Nu får jag ju lov att cykla eller gå för att ta mig någonstans - bilen är ju trasig.
Inte så lätt för en "lating" som mig - men mitt sunda förnuft säger ju att det egentligen är rätt bra att jag blir tvingad att röra på mig....Kanske kommer jag fortsätta cykla även då bilen blir lagad - men då måste jag ju köpa mig en ny cykel igen - för den jag köpte för några år sedan gav jag bort till dottern när hon behövde en större - eftersom jag ändå aldrig använde den:).

Ja, nu vet vi iallfall vad felet är på vår bil - turbon är trasig.
Så ny sådan är beställd idag och förhoppningsvis har vi bil igen efter helgen


Trist att punga ut med si så där en 10.000 för denna lilla sak.....Men vad gör man, utan bil kan vi inte vara. Jag har ju 1,5 mil till jobbet - så dit kommer jag aldrig att cykla:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar