onsdag 10 juni 2009

ONSDAG

Hej och hå...redan Onsdag....Regn hos mig är det......och kallt dessutom, var är sommaren??? Måtte den komma snart om det ska blir något av den. Nästa Onsdag skulle passa bra, för då börjar min semester:).



Var igår till Smedjebacken där Anton var på lite "skönhetsvård". Under tiden passade jag på att åka in till Ludvika och kika lite. Köpte bl.a. ett par nya panelgardiner till sovrummet på Dollarstore - 50 spänn, som hittat. Finns många olika att välja på alla för 50 kr.

Gröna och vita valde jag, med rosmönster på....

*****************************************



Passade oxå på att handla present till student-killen som vi ska fira på Lördag...

Hittade en glas och porslinsaffär - som hade massor av grejor, så jag som alltid får lite beslutsångest när det finns mycket att välja på fick knalla runt där både länge och väl innan jag kunde bestämma mig. Det vart i allafall 4 glas från BodaNova (Joy) och en grön skål som dom lagt godis i och slagit selofan om eller vad det nu heter (sånt där genomskinligt som dom brukar ha runt blommor), det såg lite festligt ut:).

Svårt att hitta på nåt´ åt en kille, men det är ju kul om det blir något som man har kvar som minne efteråt och inte bara pengar som det kanske inte blir något speciellt köpt för, utan dom bara försvinner....

*****************************


Idag tog jag lite sovmorgon - för jag ska jobba i natt.

Så bakade jag lite tills i morgon då det är skolavslutning. Gjorde en sockerkaka med glasyr och strössel på, chokladmuffins och en stor tårtbotten till jordgubbstårtan som jag ska garnera i morgon med grädde och massor av jordgubbar - precis som ungarna vill ha det:). Vi har många år kört med det här fikat efter avslutningen, de större barnen kommer oxå fortfarande hem och är med, det är en sån´ där viktig tradition vi har:).

Frida har tyvärr lyckats bli sjuk :(. Feber och huvudvärk har hon haft i två dagar nu och kommer väl inte kunna gå till skolan i morgon heller....Men vi hoppas att hon ska vara så pass så hon kan vara med på avslutningen som är på kvällen - får väl peta i henne alvedon........så hon orkar (förhoppningsvis).

Så här ser Anton ut efter besöket i Smedjebacken.....kanske inte så likt en Cockerspaniel just nu, men väldigt praktiskt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar