torsdag 4 juni 2009

GÅRDAGEN, en lugn sådan...

Vad hände igår? Inte mycket vad jag kan minnas:). Trist och kallt...mest inne, förutom att man måste ut med hunden så klart i alla väder.....(vilket ju är enbart possitivt egentligen).
Jag har ju min lediga vecka nu, så jag passar som vanligt på att ta det ganska lugnt då - och skjuta upp det mesta till morgondagen:).
Skulle ha varit till tandläkaren och dra ut en tand eller snarare rot - för av tanden finns inte mycket kvar - den fastande i en seg godisbit i höstas:). Jag har skjutit upp denna tid 10 gånger snart tror jag.....jag är nämligen lite skraj..."-Det blir en mindre operation, så vi sätter upp två timmar på dig" sa tandhygenisten då hon tittade på den. Det har fått mig att gå här och skrämma upp mig så till den grad att jag inte vågar mig dit ännu - men jag vet ju att jag måste dit och få det gjort tillslut .- men jag tar nog smällen i höst i stället:).

Idag är det ju egentligen en "baggis" att gå till tandläkaren, varje gång blir man lika förvånad att det inte gjorde ont eller var så obehagligt som man trodde innan....Det sitter väl i från barndomen. Hade en äldre man med "rökstinkande" händer (inga handskar på den tiden), som stack in världens största spruta i mun...och sen stoppade munnen full med äckliga stora tussar , så man trodde man skulle spy. Hårdhänta tag och klagade man tog han i ännu hårdare:(. Ja, det kanske inte är så konstigt att rädslan sitter kvar lite ännu:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar