torsdag 18 juni 2009

HANDLA OCH STÄDA

Ja, nu har här handlats och städats inför midsommaren. Tog en skön sovmorgon först fram till 9:30. Skyndade oss upp på affärerna för att hinna handla innan det vart så mycket folk....och det gjorde vi nog rätt i , för det var ganska lugnt både på ica och systembolaget - hörde sedan av en bekant att det var jätte mycket folk senare.....
Det blir grillad kotlett och ytterfilé med potatissallad i morgon och så förstås lite sill och färskpotatis också........och jodgubbar med vaniljglass till efterrätt.
Så köpte jag några Jordgubb/lime cider på systembolaget, dom är riktigt goda - ännu godare när det är sol och varmt - vilket det väl tyvärr inte kommer bli så mycket av i morgon, men det kan nog slinka ner en och annan ändå:). Köpte även en flaska Åkessons jordgubbsvin.
Sen vilade vi lite innan vi körde igång med städningen o nu är den också snart klar...förutom den där toaletten som ingen annan låtsas av att den finns - så den faller väl på min lott som vanligt kan jag tro:).
Har regnat några timmar nu. Skulle gärna vilja hämta lite björkar o pynta lite utanför, men det är inte så lockande i spöregn - så jag hoppas på lite uppehåll till kvällen.
Idag kan det nog bli en sallad eller något från pizzerian till middag tror jag....ingen lust att göra så mycket mera idag. Ska ju fixa till potatissalladen sedan som vi ska ha i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar