måndag 8 juni 2009

MÅNDAG

Ah, äntligen Måndag, älskar Måndagar var tredje vecka då jag jobbat helg.


Igår söndag fick vi tillbaka våran bil, nu är nya turbon på plats - och bilen går förhoppningsvis som en klocka igen.

Har sovit så dåligt alla dagar denna helg, idag gick jag och lá mig vid 8 och vaknade vid tio och vart alldeles klarvaken - fick tillslut lov att lägga mig och läsa en timme, somnade sedan om och sov till ett, då tyckte jag det var lika bra att kliva upp....för jag får ju sova i natt igen.

Var i kväll på öppethus i Fridas klass, det var tipspromenad, fika och så fick vi se en film som endel av barnen spelat in, det var kul, dom hade gjort som en mannekäng uppvisning där dom fick tala om på engelska vad dom hade för kläder på sig och vad det var för färg på dem och så fick dom "showa" lite fram för kameran oxå....

I morgon ska jag och jycken iväg på "hund-spa", han ska klippa klor, badas, skala av all tjock päls - det blir riktig snaggning nu, så skönt att ha det så, man slipper kamma och greja och så torkar pälsen snabbt då han badar ute som han älskar att göra...

Hittade en fästing inne i går. rund och stor som en boll - måste ha ramlat från Anton när den sugit klart. Faktiskt första han haft i år och det bord inte bli många fler för han har ju fästinghalsband på sig och det var verkligen effektivt förra sommaren i allafall. Jag hatar dom där små krypen.....fästingar och ormar är verkligen något som sätter skräck i mig. Ormarna för att dom ser så läskiga ut - det gör ju inte fästingarna direkt, små som dom är -men dom är så äckliga när dom sätter sig på en............Det här med ormar är egentligen något som jag borde ta tag i jag har nog verkligen riktig ormfobi - och sånt finns ju tydligen hjälp för. Jag vill aldrig gå i högt gräs och går jag på en stig är det enda jag tänker på om det ska komma en orm:):), stenmurar och liknande vill jag helst inte vara nära - Ja, jag vet det låter ju helt knäppt, men så är det. Dom som sett mig de få gånger jag stött på orm, vet ju hur jag reagerar:):):) och dom har ju fått lite gratis rolig underhållning när jag mer eller mindre lättar och flyger därifrån - om det så bara är en kopparorm:)


Nu väntar snart sängen och det skulle inte förvåna mig om jag drömmer om ormar nu, när jag laddat upp den här läskiga bilden:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar