fredag 12 juni 2009

DEN BLOMSTERTID NU KOMMER

Ja, igår vart det sommarlov för barnen. Skolavslutningen var på kvällen. Frida var fortfarande "sjuklig", så skoldagen kunde hon inte vara med på - men till kvällen då avslutningen var "proppade" vi i henne alvedon, så det klarade hon galant:). Fridas klass som hela terminen lärt sig spela blåsinstrument, spelade Idas sommarvisa. Linns klass sjöng It´s my life. Som vanligt var det svårt att hålla tårarna borta - värst var det vid slutet då vi alla skulle sjunga "Den blomstertid nu kommer", den psalmen får mig alltid att känna mig så himmla sentimental! Och ännu värre då jag var lite trött efter mitt natt-jobb:). -Men jag bjuder väl på dom tårarna då:).
Två glada tjejer i bild...även om dom inte var så roade av att bli fotograferade...tyckte det här bilden vart bäst,men då såklart passade vår hund på att stå och kissa i bakgrunden:).
Fika vart det sedan....
Kastade på en hel hög med jordgubbar på tårtan...för dom är ju väldigt populära. Alla mina barn var som vanligt med på fika-stunden - den är viktig och förmodligen ganska nostalgiskt för de större barnen också - att få återuppleva känslan av skolavslutning:). Har gjort jordgubbstårtor rätt många år nu....det är lika kul varje gång...och lika mysigt att få uppleva ännu en skolavslutning...

Sen vart det ännu en jobb-natt. Nu är det bara två arbetsnätter kvar innan semestern!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar