tisdag 16 juni 2009

ONSDAG - det regnar inte idag!

Det regnar inte idag...solen skiner, men det är inte så varmt - men vad gör väl de, man får vara nöjd med det lilla just nu:). Man får i allfall lite "ljusterapi" efter en lång gråperiod och det känns verkligen att man blir piggare när solen skiner:).


Jag har jobbat i natt och nu har jag en natt kvar innan semester!!! Det ska bli ljuvligt skönt....Ungarna har sommarlov - vi har semester - Då blir det livsnjutning som gäller! Somliga har hela semestrarna klara fram för sig med massor av saker dom ska hinna göra...måla huset, renovera och jag vet inte allt....Vi har alltid använt våren och tiden före semestern för att göra det vi måste göra. Själva semestern tycker jag är till för att vila upp sig, ladda batterierna, eller?


********************************









Idag har jag planerat blommarna jag köpte i Åsby i Söndags - så nu får det inte bli någon mera frost tack!


Skulle egentligen behöva rensa upp lite i våra blomrabatter med perenner också - men äh, jag tycker det är mindre kul, så jag låter det nog växa lite vilt, ogräs kan ju också ha fina blommor:). Jag är verkligen inte intresserad av att "påta" i trädgården. Det fanns en massa land när vi flyttade hit, men vi sådde igen det mesta till gräsmatta. Vårt trädgårdsarbete sträcker sig mest till att klippa gräset. Men jag skulle inte vilja vara utan trädgården ändå, det är ju mysigt att ha någonstans att vara ute när man är hemma -även om vi inte utnyttjar den så mycket just under semetern då vi ju mest kuskar runt med husvagnen.
********************

Idag ska vi smaska på jordgubbar jag och ungarna (pappsen jobbar). Bäst att passa på, för dom finns ju inte så länge....Köpte belgiska idag för dom var lite billigare och smakar ju helt ok tycker jag.Till midsommarafton blir det väl till att smaka på de svenska - det är ju ett måste till efterrätt den dagen:).
************************
Ja, tänk om man kunde leva hela sommaren på jordgubbar och räkor:), det är två favoriter hos mig (ja inte tillsammans då), då kanske man skulle gå ner enhel massa kilo.....Känner mig besviken då jag försökt äta viktväktarmat en längre tid nu, men knappt gått ner något....rasade 3 kilo första veckan - men sedan har det i princip stått still....Det måste ju vara något konstigt fel på mig:), det har alltid funkat förut - kan det vara ålderna tro? dom säger ju att det blir svårare att gå ner ju äldre man blir. Ja, det vet i tusan....bra har det inte gått i allafall:(.
Nu ska jag hitta på något ätbart till kvällen....för snart kommer nog två ungar och frågar vad det blir till middag...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar