torsdag 4 juni 2009

STÄDNING OCH SHOPPING

Idag har det varit ännu en regnig och kall dag, 6 grader varmt.....nästan så vinterjackan åker fram igen:).


Var snabb ut med hunden i morse innan det började regna, så vi slapp i allafall bli blöta idag.


Satte sedan igång med en ordentlig omgång städning av sovrum och toa. Sovrummet som är på övervåningen kommer liksom alltid lite i andra hand när det blir dags för städ , börjar alltid nere där folk ser det mest:) - sedan blir det övervåningen om ork finns kvar o det gör det ju inte alltid:). Sedan har vårat sovrum en förmåga att bli lite av ett "lagerutrymme"där man travar upp böcker, tidningar, kläder o vet i tusan allt....det är lite tråkigt, egentligen vill jag ju ha det prydligt och mysigt i sovrummet. Nu är det i allfall rent och undanplockat - åtminstone ett tag....


Toan faller alltid på min lott.....ingen annan kommer någonsin på att det behöver städas där, av någon underlig anledning:), så jag tog en ordentlig omgång där också när jag ändå var varm i kläderna
.


Sen kom ungarna hem från skolan. Fick den vanliga frågan som jag fått varje dag nu sista veckan: -När ska vi handla avslutningskläder? -Vi har fortfarande ingen bil, vart svaret....Men jag tog en rövare och ringde sonen o frågade om han hade lust att ta en tripp till Avesta med mig och sina systrar? Det kunde han väl tänka sig, så när han slutade jobbet kom han förbi och hämtade upp oss. Hittade fina klänningar på Lindex åt båda tjejerna - så nu är dom nöjda och glada en stund får vi hoppas. Köpte även ballerinaskor åt dem båda på CoopForum där dom hade 30% rabatt på alla skor.

Shopping-vändan vart inte så lång, för min käre son har inte så stort tålamod att gå omkring på affärer så värst länge...likt de flesta karlar jag känner:). Så vi for hemmåt där "gubben" hade lagat en toppen-god middag bestående av kyckling, potatis och lök i ungsform, nå´t nytt vi aldrig ätit förut - smaskens var det.

Nu blir det lugna gatan resten av kvällen....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar