måndag 1 juni 2009

HELGEN med oturs-Fredag....

Fredagen var inte den 13:e - men lik tusan en olycksdag för vår del....
Vi for iväg med husvagnen i god tid, för att hinna få lite nytta av den fina dagen...
Trodde vi ja! Fem mil kom vi sen började bilen uppföra sig underligt...lät konstigt och liksom tappade kraften - efter en stund började det "bolma" och vart som det värsta dimmolnet bakom oss:). Bilen gick inte att köra längre. -Hm, vad gör vi nu?, vi stod där vid vägkanten och kändes oss lite smått panikslagna...Som tur var hade vi iallafall hittat en plats vi kunde köra in på så vi stod inte mitt i vägen i allafall...
Tankarna snurrade en stund innan vi sansade oss och beslöt oss för att ringa stora sonen som ju har körkort och egen bil och be honom komma och boksera hem våran bil. så ringde vi gubbens syster och frågade om hon kunde komma och dra hem vagnen igen - det skulle hon visst kunna fixa - men hon erbjöd sig också att i fick låna hennes bil under helgen och i så fall ändå kunna komma iväg som vi tänkt och det nappade vi genast på - för vi hade inte det minsta lust att åka hem, bilen kunde vi ändå inte göra något åt under helgen. Så sonen kom och maken och han drog iväg hemåt med bilen , medan vi övriga stannade kvar och väntade tills han kom tillbaka med syrrans bil ett par timmar senare.
När han nästan var tillbaka vid oss igen ringde jag honom på mobilen och frågade:-du har väl med dig våran bilnyckel också? för på den sittter ju nycklarna till husvagnen. -Skit!Nej!Den hängde jag kvar hemma. Med det struntade vi i då - husvagnen och luckan frampå var ju upplåst i allafall, så vi fick helt enkelt klara oss utan att låsa över helgen:).
Så några timmar försenade kopplade vi vagnen till bilen igen då...och bar iväg i god fart - en bit i allafall - för sedan vart vägen sämre och sämre och det kom upp en skylt om vägarbete....det guppade och hoppade och sladdade hit och dit i lösgruset, det var nog den sämsta väg vi åkt på och då ska ni veta att vi åkt på en och annan väg av många skiftande kvalitéer genom åren:). Man vart smått illamående och det kändes som tarmnarna skulle komma upp genom halsen eller nå´t....Men vi genomled det också:).
När vi väl kom fram till campingen på Ön som vi sett fram så emot, såg jag en massa konsiga saker som rörde sig i luften, det såg ut som små tussar eller något....När jag klev ur bilen förstod jag ganska omgående vad det var: -Mygg!!!! och det var inte bara någon enstaka...utan dom fullkomligt överföll en när man gick omkring. - Här vägrar jag att vara!, sa jag. Gubben som vid det här laget var ganska trött såg nu väldigt sur ut! Jag var lite osäker om jag skulle fullfölja min begäran att komma därifrån...eller stanna för husfridens skull...Men jag valde att stå på mig och jag fick som jag ville - vi åkte därifrån (vilket min gubbe faktiskt senare under helgen erkände att det var bra att jag gjort).
En camping till fanns inom rimligt avstånd på några mil - så jag lovade att när vi kom dit skulle vi stanna hur det än såg ut. Det var Östa camping - och visst det fanns några myggor där också, men inte fler än att man kunde stå ut med dom:).
När vi ställt upp vagnen och fixat allt som måste göras, plockade vi fram en vin flaska, dricka åt barnen, chips och nötter och gick ner och satte oss på en brygga vid stranden. Maken käkade nötter och rätt som det var kände han något hårt i munnen när jan tuggade - en bit av en tand såklart...vad annars en dag som denna:).
Efter den här Fredagen kunde det väl inte bli så mycket sämre....och det vart det inte heller.
Vi hade en helt underbar Lördag, med strålande sol. Ungarna och hunden badade och vi solade, grillade, promenerade i de fina omgivningarna...
Söndag var också fin. Packade ihop våra saker och styrde kosan till mor o far. -det var ju morsdag. Hade gjort en blomgrupp med ros och margerit samt köpt en gammaldags bonad som kära mor fick. Vi fick god kallskuren buffé med potatissallad och glass och frukt till efterrätt
- det var mums!
Bjuder från några bilder från härliga Östa. Ska ni campa? Gillar ni sol och bad, vatten och härliga stränder! Åk dit!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar