lördag 6 juni 2009

IGÅR FREDAG - IDAG LÖRDAG

Igår slapp jag den obligatoriska städningen, eftersom jag klarar av den tidigar i veckan, så skönt....Tog lite sov,morgon när ungarna gått, eftersom jag ju skulle jobba natt sedan.
På eftermiddagen cyklade jag och barnen till Västanfors, det var nämligen dags för klippning för deras del, så dom blir fina till avslutningen:).
Jag fick låna min gubbes cykel, den var läskig....hatar den där ramen som bara är ivägen:) och så känns den så hög, vilket gör att jag knappt kommer av den, hittade en lämplig dikesren som gick i backe uppåt så jag kunde sticka ner foten lite fint där när jag skulle av....men jag lyckades ändå vicka med cykeln:), ungarna fick väldigt roligt:
-Mamma det ser ut som du just håller på att lära dig cykla!!!
Linn klippte lugg igen och det vart fint, Frida ville ha sin långa lugg kvar så det vart mest topparna som fick sig en omgång, sedan hade frissan gott om tid tror jag för hon lockade hela Fridas hår, så hon såg ut som en riktig 80-talare. Sen var hon så rädd om sina lockar att hon gick hem med cykeln eftersom hon inte ville sätta på hjälmen och förstöra dem:).
Passade på att gå in och handla lite påvägen hem, så då vart den ännu svårare att cykla:), med två tunga kassar på styret....Skönt att vi förmodligen har bil igen efter helgen.......
Fick gå upp till min son och hämta hans bil för att ta mig till jobbet, tur att man har möjlighet att låna bil - för jag vägrar ju att cykla 1,5 mil....Speciellt då jag jobbar natt skulle jag inte kunna tänka mig att sätta mig på en cykel så långt innan jag får gå och sova.......
Vaknade tidigt, vid 12 idag och kunde inte somna om - så det vart till att kliva upp.
Gubben jobbar långdag idag 5.30-18.00, så det blir väl till att försöka komma på vad vi ska ha till middag idag -får se om jag hittar på något annars kan hända det blir något från Pizzerian, brukar kunna bli det såna här "tröttdagar" då vi båda jobbar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar