lördag 20 juni 2009

MIDSOMMAR


Ja då var midsommaren överstökad för denna gång.
Vi började midsommaraftonen med att åka ut i skogen och hämta ett par björkar och björkris.
Gjorde en pytteliten midsommarstång, som vart söt tyckte vi:).
På eftermiddagen åkte vi till Västanfors hembygdsgård där det var midsommarfirande med majstångsresning, dans kring stången, fiolgnissel, sockervadd, chokladhjul...ja, allt som hör till:).
Vid denna tid kom dagens enda regn....
Sedan hem för att börja festen. Grillning vart det så hela tomten var som i dimma:). Var över 20 personer som skulle äta - barn och vuxna i alla de åldrar mellan 1,5 - 53 år:). Det var mina 4 barn, de större barnens flick- o pojkvän, barnbarnet, min mans två systrar med familjer, min kusin med familj.
Sen drog vi iväg ner till ett grönområde i närheten, där de som ville spelade brännboll, jag och min kusin skulle hålla reda på poängen och det var inte lätt ska jag säga:). Till på köpet hade vi gott sällskap av en himla mass knott - dom var inte alls roliga - så vi drog kosan hemåt igen...
Sedan vart det "party" fram till halvtre snåret tror jag:).
Så i morse sov vi fram till framåt halv 11, lite seg dag i dag....Vi hade glömt en del mat ute på altanen, där hade kråkorna haft midsommarfest fram på morgonkvisten:), så det vart en hel del att ta reda på efter deras festande också:).
Piggnade till fram på eftermiddagen och började städa och packa husvagnen, för vi bestämde oss för att dra iväg i morgon. Funderar på Sunne, där dom har en camping och ett "Vattenland" som ungarna är nyfikna på....Vi får väl se var vi hamnar....
Så nu blir det blogg-uppehåll en vecka - sedan kommer jag tillbaka och berättar vad vi gjort under veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar