lördag 6 juni 2009

NYA KLÄDER...

Hade skickat efter lite nya kläder från Haléns, som kom igår. Bara att inse...jag har fortfarnde samma storlek som förra sommaren.......tänker varje år att nästa sommar då.....har jag gått ner massor i vikt:). Men tji fick jag även i år.........
Ja,ja kläder lär jag ju ha vare sig jag är tjock eller smal.....

Denna svarta tunika var jätte skön i mjuk, följsam kvalié. Knyt i ryggen. Väldigt nöjd med den Köpte ett par linnen i lite längre modell. Var lite väl långa...men annars helt ok.

Denna tunika var jättfin i tunnt skönt perfekt sommarmaterial......Tyckte dock det var aningen liten plats för bysten (men då har jag en rätt rejäl sådan):). Lite väl urringad för min smak, vilket gjorde att jag fick lite känsla av att bysten skulle trilla fram:) - men den var väldigt skön på...kanske går att ha ett tunt linne under.....som döljer "behagen" lite:).
Det är svårt ibland att handla kläder på postorder...inte alltid grejorna ser ut som i katalogen och man vet ju aldrig riktigt hur passforman blir på just mej....Så det är lite av en chansning ibland - men det är ju så lätt o smidigt att sitta hemma och handla iställer för att springa runt och svettas i affärer och provrum:), det är inte är så kul:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar