onsdag 23 september 2009

VECKAN SOM GICK....

Hösten sätter sina spår...

Hemma på min gata i stan:), ser det ut så här nu...Börjar bli lite höstlikt, värre blir det...om några veckor är träden kala...


Förra veckan var jag och ungarna till Smedjebacken och fick voffsingen klippt och badad...skönt att han blir korthårig igen, så han inte drar in så mycket smuts...Inte ser han väl precis ut som en Cocker-spaniel just nu:) - men det gör inget han är ju bara en vanlig sällskapshund och inget utställningsobjekt...

Trött blir han efter "behandlingen" precis som man själv blir när man varit på spa:).


Medan Anton var hos "frissan" tog jag och ungarna en tur in till Ludvika. Var till DollarStore och hittade lite smått och gott, bl.a. nya köksgardiner....Sedan tillbaka till Smedjebacken där vi kollade runt på "Nisses", vart inte mycket handlat där, en plastslev och en plastbunke....Påväg hem stannade vi vid rastplatsen vid sjön barken, en gång framröstad till Sveriges vackraste rastplats om jag inte minns fel...Nja, visst är den rätt fin...men jag har sett många som "klår" den...



En dag tog jag och Frida hand om Tim - så han fick göra av med lite energi:) och hans mor o far fick vila sig lite....Vi lekte i lekparken och det var såklart populärt.





Hann också med lite fönstertvätt förra veckan...solen sken och jag vart varse om att dom var väldigt smutsiga...fördelen med gråväder är att man inte ser sånt:) - Men jag föredrar nog ändå att solen skiner...

Helgen var inte speciellt innehållsrik...jo, innehållsrik av jobb....Både jag och "gubben" arbetade och gick om varandra här hemma mest hela tiden. Ungarna var på bussresa i Lördags med sina mostrar, metall hade ordnat resa till ParkenZoo...för 10 kr. fick dom buss, inträde och åkband....dom hade såklart en toppendag i det fina vädret.

I Måndags då jag kom hem från "nattpasset", stack min gubbe och min far till Fredriksberg för att hämta en båt hos min faster och farbor som pappa ska ha hem till sig. Dom passade på att fiska lite, så dom sov kvar över natten där och kom hem igår...till hundens stor lycka:) - Han saknade husse alldeles förfärligt:), är inte van att han är borta på nätterna, så han sprang som en galning upp och ner på kvällen så fort han hörde något ljud:) - han är en riktig liten husse och matte-gris den där hunden kan man säga:).

Idag har jag inte mått så bra...kände direkt jag kom upp att jag var lite ur gängorna....gick ut med hunden, men fick snart vända hemåt igen då jag kände mig lite smått illamående och knäsvag....Vet inte riktigt vad det är...Har nu proppat i mig lite Ipren och känner mig lite bättre...hoppas det går över...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar