tisdag 15 september 2009

BARNBARN OCH LITE PYSSEL....

Idag kom Nettan, Tim och Emil. Tim lekte med några bilar som mamma hade köpt påvägen hit...Han älskar bilar och andra saker som "brummar":). Han fick även en kulram som moster Frida städat bort från sitt rum - nu är det Tims tur att lära sig räkna:).


Försökte fånga dem på bild båda syskonen tillsammans - inte lätt att få båda att se bra ut samtidigt, alltid är det någon som blundar:). Så tog batteriet i kameran slut, så då var det deffinitivt slutfotat....Annars är det jättekul att vara med på kort nu tycker Tim - han ställer gärna upp med ett smajl på läpparna:).







När killarna och morsan gått hem till sig igen gick jag ut i fina vädret, värsta sommarvärmen igen! Satt i badenbaden och solade lite till och med. Sedan pysslade jag lite med mina "atteraljer" som jag plockade i skogen här om dagen, vart några små "muggar" med lite "höstnatur" i.




Sen vart det bråttom med middagen...Äntligen har dom riktig potatis igen så man kan göra potatismos!!! Det har jag längtat efter nu när det bara funnits färsk potatis...:). Så det vart potatismos och stekt korv idag....Hann precis svälja sista tuggan så vart det att slänga sig i bilen och åka på föräldramöte i Fridas klass.

Nu väntar snart sängen - måste upp i skaplig tid i morgon - hunden ska på "snaggning" och bad till sin "skönhetssalong" i Smedjebacken:).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar