måndag 14 september 2009

LÄTTAD, GLAD, LYCKLIG....

Här har man gått och oroat sig hela helgen....Nu är det gjort...Tanden är borta!!!
Varför i herrans namn skulle jag skjuta på detta nästan ett år?
När jag nu väl kom till tandläkaren och min helt underbara lugna, fina, snälla tandläkare Reza och hans lika goa sköterka satte igång och fixade inför "den lilla operationen" vart jag och känna mig helt lugn:). Men det var en väldig procedur innan dom kunde börja, dom klädde sig i gröna operationsrockar, klädde in hela mig utom mun och näsa i operationsduk och säkrade alla saker från bakterier, jag fick skölja med bakteriedödande medel och tvättas runt munnen med det samma, samt ta en penicilintablett...
Allt gick hur fint som helst:), jag hade lust att hoppa upp och pussa tandläkaren av lycka då han sa att nu är tanden borta:). Fick sy några stygn som ska bort om en vecka - sen är den saken ur världen:).
När jag med en stor äcklig "tuss" fastbiten mellan tänderna kom ner i entrén träffade jag på en bekant jag inte sett på länge...jag förklarade att jag just dragit ut en tand - han talade och talade och jag försökte också så gott det nu gick med tussen i munnen...vet inte om han hörde allt jag försökte säga:).
Nu är jag i allafall lyckligt hemma igen, mycket lättad och glad.............:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar