måndag 7 september 2009

HIPP HURRA!!!

Ja hipp-hurra för min stora flicka Jeanette som fyller 24 idag! Kan inte fatta att det gått 24 år sedan hon kikade ut:), det är helt ofattbart...men det är både ock...Det känns inte länge sedan - samtidigt som det känns som evigheter sedan...går inte riktigt att förklara de där.....

Hon kom till livet kl. 8.48 på morgonen, två veckor över beräknad tid - efter en rätt kämpig natt med starka värkar...Vart nog värre av att jag själv satte "sprutt" på det hela med en rejäl dos recinolja som jag tog kvällen innan....Ja, jag fick ju både värkar och ett förskräckligt behov av att sitta på toaletten hela tiden:)...så det vart lite problematiskt att ta sig iväg. Men tillslut var väl tarmarna tömda:), så vi kunde ringa taxi och åka till Västerås BB, sittande på en gammal regnkappa för säkerhets skull:). Jag hade ont som "attan" och var rädd att jag inte skulle hinna in...men det tog ca. 7 timmar till innan det var klart. Jag hade nog inte kunnat föreställa mig riktigt hur det var att bli mamma, i början visste vi knappt ens hur vi skulle lyfta upp henne:) - när vi stod i hissen och skulle åka hem, hade man nästan panik - hur skulle vi klara av att ta hand om detta barn?:). Men snart vart vi varma i kläderna och det ser ju inte ut som det gick någon större nöd på henne:). Hade även god hjälp av mamma och pappa såklart - på kvällarna när hon skrek åkte vi ofta hem till dom och pappa gick och vyssjade och vyssjade henne så hon vart nöjd igen:). Jag var 18 när hon föddes...skulle fylla 19 månaden efter - Ja....det är rätt länge sen´nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar