söndag 6 september 2009

SÖNDAG

Efter en skön sovmorgon - sov enda till kl. 10 idag...Satte jag igång att baka. Ja, det händer inte varje dag:), men har ändå hänt ovanligt ofta sista tiden...kommer intresset på äldre dar,eller?:).
Ja, just idag var det lite speciellt, Jeanette fyller år i morgon och med en "nykläckt" bebis har hon inte så mycket tid till att baka själv i år - så då tänkte jag att jag kunde ju dra mitt strå till stacken och bidra med lite hembakat, det är ju alltid uppskattat...

Var riktigt huslig idag och tillagade även en riktig "Söndagstek" - så vi käkade en sådan där riktigt gammal klassisk Söndagsrätt idag med Stek, sås, potatis och kokta grönsaker...gott var det.

Gubben och sonen satte upp duschblandare och lite annat i bastun - grävningen är min "mullvad" till make klar med nu - så snart har vi vatten inkopplat, bara rörmokaren dyker upp...

På kvällen vart det en längre promenad med vovven - det var skönt, idag var en sån dag när det gick så lätt att gå...konstigt att det är så olika, somliga dagar känns det som man har bly i fötterna...undrar vad det beror på....gick det alltid lätt vore det mycket roligare att motionera:).
I morgon är det Måndag, jag har bestämt att jag måste ta nya tag med mitt hälsosammare liv...Så hoppas det går lika lätt att gå då också:) och att inte sötsuget blir allt för stort nu när jag proppat i mig i flera veckor igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar