lördag 5 september 2009

FREDAG OCH LÖRDAG...

Börjar i rätt ände....Fredag morgon. Nattjobbet slut kl 7.30 - hem och i säng - så förmiddgen och lite till tillbringade jag i drömmarnas värld...Så skönt att komma hem och lägga sig på mogonen speciellt när det är Fredag, sista skiftet för denna vecka - ledig helg - då sover man gott:).



När man vaknar kanske man inte har så stor lust att gå upp....När man vet att städningen väntar...Men det är bara att bita i de sura äppplet:) - när det väl att gjort känns det ju så mycket bättre. Eftersom "gubben" bara gräver och gräver (vattenledning till bastustugan) ....och ser ut ungefär som en mullvad för tillfället så fick jag fixa allt själv idag - annars brukar vi ju ofta hjälpas åt med den där tråkiga Fredagsstädningen....


Sen ringde Jeanette och undrade om vi kunde åka och handla lite tillsammans....Så jag hämtade henne och lilla bebisen. Storebror Tim fick vara hemma med pappa...han är lite "rolig" nu när lillebror har kommit, busar värre än vanligt:) och blir inte jätteglad när man håller på med den lilla:) - Men det blir nog snart bättre, är ju en helt normal reaktion hos en liten kille som är van att vara själv och ha all uppmärksamhet och nu måste dela den med någon annan....

Efter avslutad shoppingtur vart det bråttom hem och fixa middagen. Hade köpt färdiggrillad kyckling och en sån´där potatisgratäng i "påse" bara att hälla i en form och värma - peftekt när man har ont om tid....lite painrische med vitlökssmör och en sallad till - gott.
Fredag betyder ju också att det kan bli ett glas rött till maten om man har tur:). Idag var en sån dag, hade köpt en hel bag in box...Ha,ha ja jag är ingen lådvinsalkis om ni tor det:), står ju mycket i tidningarna nu om att det är en kvinnofälla.....Men några glas en Fredag eller Lördag kväll i lagom dos kan vara trevligt:)
Trodde faktiskt aldrig jag skulle dricka rödvin - hade väldigt förutfattade meningar efter att ha smakat de i unga dar och lika så gubben min...men köpte fel en gång för ett par år sedan - rött istället för vitt upptäckte vi till vår fasa när vi öppnat flaskan - men vi smakade i allafall och vart glatt överraskade - nu blir det aldrig mer vitt - det är rött som gäller:). Kan det vara en ålders-grej? Ändrar sig smaken med åren? -Ja, jag tror det...




Idag Lördag får vi väl hålla oss på hemma plan - sonen har lånat bilen - så det lär inte bli några längre utfärder i allafall...
Ikväll ska vi kolla på film, Maria Larssons eviga ögonblick...ska blir spännande att se vad det är för någonting...vet inte så mycket om den förutom att Persbrandt är med i den och att det handlar om en fru som vinner en kamera på ett lotteri tror jag....återkommer väl och berättar vad jag tyckte om den........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar