onsdag 5 augusti 2009

KAKBUFFÉ OCH HOTELLNATT via Malmköping

Har länge pratat om att jag som är ett riktigt "kakmonster" ville åka till Taxinge slott och hugga in på deras kakbuffé. Så jag föreslog en liten tripp dit...och familjen nappade på förslaget.

Och inte vart man besviken, kakor fanns det gott om....Kön slingrade sig rätt lång fram till kakbordet, tydligen väldigt populärt det här.....Allt var i "max-format" så efter att ha tryckt i mig tre olika bitar var jag proppmätt och lätt illamåeende:).

Efter den minst sagt "mastiga" fikastunden, tog vi en liten promenad runt slottet...som låg väldigt vackert invid Mälaren. Kikade också in i de små handelsbodar som inretts i slottets båda flyglar, där fanns hantverk och lite annat smått och gott .

Sen fortsatte vi mot Södertälje som låg ett par mil från Taxinge. Hade beställt en hotellnatt där i "hundrum" eftersom vi ju som vanligt hade Anton med oss:). Käkade gott på en italiensk restaurang på kvällen och hade sedan en god natts sömn - innan det vart dags att hugga in på den goda frukostbuffén:).

Sedan var det snart dags att packa ihop och dra vidare.......Tog en annan väg hem där vi kom förbi Malmköping - en liten mysig ort, som ligger lite varmt om mitt hjärta, eftersom min mormor är född och uppvuxen i trakten. Varje sommar då jag var liten tog vi en tur dit och hälsade på min mammas kusiner.....

Dom har en väldigt fin camping där, som ligger intill lilla Hosjön, med fin badplats. Även ett fint hundbad, vilket ju ger extra plus då man är hundägare:).

Mysigt café...

Super fräscht servicehus! Där man måste

ta av sig skorna vid dörren.
Finns t.o.m. tallrikar, bestick, kastruller ja all man

kan behöva i det fina köket...*******************************************

Ett charmigt centrum med många gamla hus....
Vill man prova på att åka spårvagn, finns ett spårvagnsmuseum........
Ja, det var lite reklam för Malmköping:).

1 kommentar:

  1. Kan även rekommendera att spela på äventrsgolfbanan (minigolf fast den ser ut som en riktig golfbanan med vattenhinder och sandbunker i miniformat). Kul för hela familjen!

    SvaraRadera