torsdag 13 augusti 2009

JOBBHELG OCH SEDAN RULLSAND...

Nu ska jag försöka minnas vad jag gjort den senaste veckan:). Hm, det är ju inte lätt för någon med ett minne som mitt:).
Jag arbetade hela helgen, vilket jag inte alls kände för på Fredagskvällen när det var dags....vädret var alldeles för fint för att sova bort....Men det gick bra ändå när man väl kommit in i det.
På Lördags eftermiddagen när jag sovit klart, kom äldsta dottern Nettan med sin lilla Tim.
Vi var mest ute och njöt i det fina vädret. Tim grejade med leksakskopparna och serverade kaffe på löpande band:).
Nettan är stor som ett hus nu:), om ca. 3 veckor går tiden ut för henne - så då blir jag mormor för andra gången. Blir spännande att se vem som kommer ut den här gången...kille eller tjej? Jag har slutat gissa på sånt för det brukar inte stämma:)...

*************************
När jag äntligen jobbat klart på Måndagsmorgonen, åkte jag hem och vilade en timme...Sen lastade vi i husvagnen och for mot Rullsand, Jussi är ju långledig denna vecka så bäst att passa på att åka nu innan ungarna bärjar skolan igen. Stannade vid Valbo köpcentrum för att handla lite och äta lunch på ikea. När vi ätit och sen skulle handla var jag helt slut...skulle nog ha lagt mig och sovit några timmar innan vi åkte:), men nu fick jag stå ut ändå och det gick rätt bra, jag piggade på mig igen sedan under dagen.... och jag sov väldigt gott på natten sedan:).
På Rullsands camping var det lugn. lågsäsongen hade just börjat, så kiosken och minilivsen hade stängt för säsongen. Fanns gott om platser att välja på, märks att folk börjat jobba nu.......Väldigt skönt att slippa trängas - har varit där under högsäsongen jämt förut och då brukar det vara fullt både på campingen och på stranden - nu kunde man få lite mera plats för sig själv....och det gillar jag......
Vi hade alldeles lagom varmt väder för min smak - inte för kallt och inte för varmt....
Ungarna badade och tyckte det var varmt och skönt i vattnet.
Flera fina promenader hann vi med......är otroligt vackert här.
Ingen sommar utan Rullsand känns det som - vi har varit dit varje sommar sedan jag och Jussi träffades för 14 år sedan.....


Anton tog sig ju också ett och annat dopp såklart...

Två nätter fick vi där i år - sedan måste jag hem och jobba lite igen.......Men snart är det helg och då är vi lediga - Denna helg stannar vi nog på hemmaplan, kan vara skönt det också efter allt farande och "tattarliv" som vi alltid lever på sommaren:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar