söndag 10 maj 2009

Så har ännu en helg passerat.....en ledig sådan. Arbetade tre nätter förra veckan - så när Fredagskvällen kom var jag trött som bara den...Men vi var i allafall iväg på kalas, ett av våra barns kusiner hade fyllt 12. där fick vi en gudomligt god kladdkaka med dumlekolor....När vi kom hem därifrån var mina ögon ännu tyngre, gubben skulle titta på hockey på sin tv, ungarna kollade Talang på sin och jag la mig i sängen och slog på Tv3 play på datorn. Kikade på Grannfejden:), helt otroligt hur vuxna människor kan bete sig man tror ju knappt det är sant, tur att man inte har sådana grannar det vore ju rena mardrömmen....Sen vart det lite läsa bok, Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson, mycket spännande, svårt att slut när jag börjar läsa i den....Rekommenderar varmt denna "milleniumserie" som består av tre böcker (Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden, Luftslottet som sprängdes). Sen var det deffinitivt tack och godnatt för mid del.
Lördag vaknade jag runt nio - tog lång tid att piggna till idag. Dagen började som de flesta lediga Lördagar med frukost och Melodikrysset...gick inge bra idag, missade flera frågor, då blir jag lite sur:), brukar för det mesta klara hela krysset om inte annat med hjälp av internet -men inte ens det hjälpte denna gång. Sen vart det en tur på stan med yngsta dottern F för att fixa en present till det födelsedagskalas hon skulle på. hittade även lite saker åt mig själv, bl.a. en ampel och en konstgjord blomma att hänga vid trappen utanför, bäst att ta det säkra före det osäkra inga levande blommor brukar bli långvariga hemma hos mig, tyvärr:).
Hade sedan en lugn eftermiddag. Fixade en kycklinggryta och potatisklyftor till middag.
Kvällen bestod av bl.a. Robinsson , lite snacks och ett par glas rödvin....Ungarna hittade sedan på en gammal vhs-film, Götakanal 1, som vi kollade på.
så vart det Söndag, vi bestämde oss för att ta en liten tur med bilen. Hamnade först på ett "Överskottslager" och loppis mitt ute i skogen i närheten av Skinnskatteberg. Där fanns både det ena och det andra....Hittade en fin Nike-jacka som såg i princip oanvänd ut för 20 kr. + även några andra plagg åt ungarna för si så där en 5 kr. styck. Tycker det är helt ok att handla kläder på loppis och secondhand affärer....somliga tycker ju det är jätte äckligt att någon annan haft dem före, men herre gud det är ju förmodligen en helt vanlig människa som dig och mej och man tvättar dem ju såklart noga innan man använder dem. köper och säljer oxå en hel del kläder på Tradera, tycker det är helt perfekt, säljer det vi inte använder längre och för dom pengarna kan jag sen köpa nya saker utan att det märks i plånboken.
Fortsatte vår tur runt Malingsbo och stannade till vid några fiskesjöar som heter Långtjärnarna, där brukar vi fiska och campa ibland. Idag var det lugnt där, bara ett par husvagnar och någon enstaka fiskare - annars brukar det kunna vara fullt av husvagnar och fiskare där.
Så fortsatte vi mot Ludvika. Tittade in en sväng på DollarStore, där finns mycket roliga saker att titta på och till rätt bra priser oxå, finns allt från prydnadssaker, kökredskap, textilier, tavlor, leksaker, filmer, cd-skivor, kakor, godis, verktyg, djurartiklar, hygienartiklar.......m.m. Handlade lite småsaker där. Slutligen vart det ett besök på McDonalds innan vi fick bråttom hem till tv:n, för gubben skulle se hockey igen då:).
Ja det var den helgen och nu är det Måndag igen. Gubben är på jobbet, ungarna i skolan och jag är långledig och hemma hela denna vecka - enda till Fredag kväll,då jag går på för helgen och gör 3 nätter på raken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar