fredag 15 maj 2009

NYSTÄDAT OCH NYSOLAD...

Japp, då var det städat och fint hemma hos mig igen då. Efter städningen var jag en tur på stan och handlade lite så vi har hemma det vi kan behöva över helgen...skönt att ha det gjort, då jag ju ska sova mest hela tiden. Jobbhelgerna då jag jobbar natt är inte speciellt innehållsrika:), sover fram till eftermiddagen någon gång...och går sedan mest i dimma tills det är dags att åka till jobber igen:).
Lagade i allafall en god middag idag, bestående av stekt lax, potatis och romsås + lite grönsaker - en stor favorit för min del. Mina kära barn åt väl också rätt skapligt - kors i taket kan man säga....dom är inte roliga nu när det gäller mat. Inte många rätter som dom uppskattar o att hitta på något som båda gillar är näst intill omöjligt:). Tur att inte "gubben" är kräsen i allafall han äter allt med god aptit - ja, allt utom pölsa då som han vart tvingad att äta av mat-tanterna i skolan fast han höll på att kräkas:).
Efter maten gick jag ut och kände om man eventuellt kunde sätt sig och sola lite utan att blåsa bort eller frysa ihjäl (lite kyligt o blåsigt idag), det kunde man faktiskt! Så jag plockade fram vår gamla badenbaden och satte mig där det var lä och mest sol, det var kanonskönt.
Nu går jag här i väntanstider att få ge mig iväg till jobbet, ett par timmar kvar tills dess.
Är egentiligen en väldig mysig tid att jobba natt nu, när det snart är som ljusast ute - inte lång stund på natten det är riktigt mörkt....man känner sig heller inte riktigt lika trött som man gör när det är vinter.
Nu ska jag umgås med familjen lite innan det är dags.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar