tisdag 19 maj 2009

Helgen, Måndag och nu Tisdag

Ja, då var helgen över och Måndagen också passerad....redan Tisdag idag.
Som jag skrev i förra inlägget händer inte mycket då jag jobbar helg (natt) - och det gjorde det inte denna gång heller, de är bara jobba - sova - äta - jobba.......
I Lördags då jag sovit klart kom i allafall stora dottern J och barnbarnet T hem till oss, dom ville ha lite sällskap då "pappsen" skulle ut på fest till något som fyllt år.
Jag fixade till en pasta och kasslersallad med grönsaker och sånt där gott vitlöksbröd man köper vakumförpackat och gräddar klart själv hemma, lätt o bra mat när man är trött....
Söndagen minns jag knappt alls vad jag gjorde:). Vi käkade i allfall mat från en pizzerian på kvällen - jag åt en sallad och vart så illamående efteråt...så det var första och sista gången jag käkade från det stället:). Men som tur var gick illamåendet tillbaka under natten då jag jobbade utan att det vart något av det.
Igår morse gick jag då av efter 3 nätter och då känns det helt underbart att det är Måndag. Sen sov jag då bort halva dagen och resten gick åt till att lagamat, ta reda på tvätt...............ja, allt sånt där trist som kommit lite på efterkälken under helgen.
Idag vaknade jag vi kvart över 7 när ungarna klocka ringde - låg kvar o slumrade lite för ungarn är ju så stora nu att dom sköter morgonrutinerna själva....jag går bara upp och "besiktar" dom lite ett tag innan dom ska gå:). Lugn förmiddag med frukost framför nyhetsmorgon. Vi skulle sedan iväg och besikta bilen och husvagnen - det gick smärtfritt - både bil o husvagn gick igenom, skönt att slippa lägga mer pengar på det - bara besiktningen för båda gick på 820 spänn.
På eftermiddagen när ungarna kom hem från skolan ville dom åka till Hembygdsgården och titta lite....Så vi åkte dit en sväng. Köpte varsin glass, strosade runt lite där i den fina omgivningen...kollade på ett litet loppis dom hade där, matade pärlhönsen och tuppen med lite maskrosblad:), var in i den mysiga lilla handelsboden och köpte några småsaker. Bl.a. köpte jag några konstgjorda jordgubbar som jag ska dekorera med i en svart lövformad skål jag har....lite mysigt sommar-inspirerat.
Så åkte vi hem och lagade ungkorv och potatismos.
Tog sedan hunden med oss och åkte ner till motionsspåret där dom har tipspromenad varje Tisdag, så vi tog oss runt där 2,5 km. o svarade på 12 "kruxiga" frågor, Dotter F fick 10 rätt - mest av oss, inte illa av en tioåring, även om det kanske mest var tur då:).
Nu är det snart sängdags och jag ser fram emot att fortsätta läsa i min spännande bok - har nu kommit in i tredje "milleniumboken": Luftslottet som sprängdes , den är kanonbra! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar