fredag 15 maj 2009

FREDAG = STÄDNING!

Fredag....ingen så där himlastormande glädje över det denna vecka - för jag ska jobba natt hela helgen och "gubben" ska jobba 5.30-18.00 både Lördag och söndag. Dessutom ska jag snart börja städa...roligare kan man ju ha det, men det gör jag faktiskt i princip varje Fredag för det är förbaskat skönt att känna att det blir rent till helgen. När jag har ledig helg känner jag att jag inte kan koppla av ordentligt förrän det är rent o fint i huset:) - de helgar jag jobbar märker jag ju inte lika mycket av hur det ser ut...men det är skönt att det blir rent i allafall.....Det blir ju rätt lortigt på en vecka när man har hund i huset ska gudarna veta:).
Fredag = städ är nästan ett måste i mitt huvud...annars har jag inte många sådana där måsten, i min värld kan det mesta skjutas upp till morgondagen:). Speciellt när jag som denna vecka varit långledig - då passar jag på att njuta och lata mig så mycket jag kan...och jag har inget dåligt samvete över det - tvärt om...jag tror det är nyttigt för kroppen och själen att koppla av och samla ny energi - så var tredje vecka då jag är ledig har jag en sån där liten "mini-semester". Sen har jag två veckor då jag jobbar mera intensivt och dessa veckor får jag mycket mera gjort även här hemma.
Nu är det promenad med hunden som gäller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar