torsdag 19 november 2009

TORSDAG



Igår kom Frida hem och var sjuk igen...Nu är jag nästan säker på att det är influensan. Torrhosta ont i hela kroppen och feber...dom har inte hunnit få sprutorna i skolan ännu och vi har ju bestämt att hon inte skulle ha den - så jag sa just det: Då behöver man inte ha dåligt samvete för att hon inte har fått sprutan om hon nu skulle bli jättte dålig...för ingen har ju fått den ännu...Jag var ju väldigt tveksam till vaccin eller inte för barnens del och jag tror inte det spelar någon roll hur mycket man funderar så kommer man inte fram till något beslut som man känner sig helt övertygad om. Själv har jag också lite ont i halsen men hoppas väl att det stannar vid det - jag har ju genom mitt arbete tagit vaccinet för ett par veckor sedan.
******************************************

Har varit ut på en timmes promenad med hunden, det var skönt, börjar få in den rutinen nu att ta en ordentlig promenad efter frukost...Och det gör nytta - syns både på vågen och känns i kropp och själ...ska även försöka få in en dag i veckan då jag går och simmar och se till att komma med i någon vattengympa grupp i simhallen efter jul, den vattengympa jag har nu är ju genom "Kom i form-gruppen" och blir bara tio gånger. Att röra sig i vattnet är ju det helt perfekta när man har en del övervikt och känner sig osmidig - Genast blir man lätt och graciös:D.
*************************************
I morgon är det dags att börja jobba igen efter långledigheten, vad fort tiden går....och så mycket jag tänkt jag skulle göra....och vad lite jag gjort:). Får alltid mera gjort då jag jobbar än när jag är ledig. Men jag försöker låta bli att få dåligt samvete för de... det är ju skönt att passa på att bara ta det lugnt och ladda batterierna ibland också.

1 kommentar:

  1. Ja jag ska inta ta vaccin och inte gubben óch emil heller, jonna tog den här omdagen och regagerad som bara den, men hon är bättre idag.Hon svällde upp i halsen och en hand och mådde allmänt skit.. Ja jag har då bestämt mig för länge sen att jag inte ska ta den. Pappa är nu i riskgruppen så han tog den ju först, och en vecka senare fick han åka ambulans till akuten, han blev inlagd en vecka, och doktorn trodde att de var att han tagit vaccinet, men nu är ju han en riskgrupp så dom tycker jag ska ta..

    Ja de är bra att du laddar batterierna när du är ledig de är väl de ledigheten är till för. kram kicki

    SvaraRadera