tisdag 17 november 2009

TISDAG

Jag har fått en liten "fix-idé" att jag ska ta ett kort varje månad på vår gata...för attt se hur den ser ut i olika månader och årstider:D , knäppt eller? Jag tycker det är lite kul i allfall att se hur den förändras...

Detta kort är taget igår...och ser inte speciellt inbjudande ut...


Det här är taget för precis två månader sedan - i mitten på September...Ganska stor skillnad...

Ja,ja sånt är livet det är bara att hänga med i alla väder:). Jag är i allfall inte lika trött och sentimental som jag var igår över denna grå November. Det är precis lika tråkigt ute idag:) - men jag känner mig ändå mer till freds...Har varit ute på en långpromenad i morse, följde Frida till skolan och fortsatte sedan vidare - kanske är det den som gjort mig lite piggare...

Sedan har jag suttit och kikat runt lite på nätet på lite julklappar, tycker det är perfekt att köpa endel saker så för att slippa det där springandet runt i alla affärer som en yr höna:). Men visst, det blir ju ändå några rundor runt och kompletera innan allt är klart...

Igår var var jag på "Kom i form-gruppen", vi diskuterade riskfällor...när det är som mest risk att man faller för frestelser när man försöker äta nyttigare...De flesta var enade om att störst risk är det när man känner sig lite nere och trött - och det tycker jag stämmer perfekt...Jag har alltid fått för mej att om jag känner mig låg blir det bättre om jag stoppar i mej en massa onyttigheter, fast jag egentligen VET att det inte hjälper:D , motsägelsefullt...Man är bra knasig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar