onsdag 25 november 2009

SNORIGT

Här är rätt snorigt och ont i halsen o lite feber...Trist, men får vara glad om det inte blir värre i allfall:). Jobbet fick jag skippa de två nätter jag skulle ha jobbat nu...vill inte smittas och har nog inte rätta orken heller för den delen...
Frida har däremot kunna gå till skolan idag igen, så nu får man hålla tummarna för att hon får vara frisk ett tag...

Till helgen hoppas jag vara lite smått alert igen...för då ska vi göra vårt traditionella besök på hembygdsgården med alla barn, barnbarn och mamma o pappa... dom har "gammeldagsjul" där, man får gå runt i flera små hus och se hur dom firade jul för länge sedan och sen finns det en herrgård där man får se hur det firades jul hos lite finare folk...Där får man även dricka glögg i det mysiga gamla köket. Det är så kul - fast vi varit där varje år i säkert 15 år är det lika mysigt och stämningsfullt varje gång tycker både vi äldre och de yngre, ingen vill missa det. Så blir det ju ett besök i den mysiga handelsboden som nu är full av fina julsaker.

Har nu bokat hotell till nästa helg för mig och gubben. Vi ska ju åka och se Lasse Winnerbäck i Leksand. Tog två nätter från Fredag till Söndag så vi hinner ha det lite mysigt utan stress...På Fredags kvällen ska vi på spelningen och på lördagskvällen har vi bokat julbord på hotellet, ska bli så skönt och mysigt:). Finns inte så många hotell i lilla Leksand, men det mysigaste jag kunde hitta var hotell Korstäppan:



Om det såg ut som på denna bild då vore det mysigt:), lite snö vill jag ha nu snart tack!

1 kommentar:

  1. Hälsa mammma och pappa och ha de så mysigt i helgen med gubben.. och krya på er..
    kram kussen

    SvaraRadera