lördag 21 november 2009

LÖRDAG lite tjuvstart...

Kors i taket, idag hann jag se solen en liten stund innan den gick ner....:). Har ju sovit efter nattjobbet och vaknade vid halv två och tyckte det såg väldigt ljust ut genom gardinen, så jag skyndade mig att dra ifrån och tro det eller ej - solen sken från en klarblå himmel - det var inte i går:).
Måste erkänna att jag fuskat lite nu...hade köpt två nya vita stjärnor härom veckan som låg i garderoben och väntade...Så jag satte upp dem...en hel vecka för tidigt:)...Så hittade jag en tomte nere i källaren - den fick också följa med upp...Dessutom tvättade jag fönsterna i går och då åkte ju även julgardinerna upp:) - så nu är jag lite på gång...Jag tar alltid fram det mesta av julsakerna till första advent (inte granen då...), sen går vi där och små-myser hela December:-D. Tomtar har jag samlat på sedan jag var liten...så det finns ganska många vid det här laget...
Så på Måndag ska jag be gubben klättra upp på vinden så vi får packa ner alla kartonger igen...så jag hinner pynta till första advent som ju blir nästa Söndag. Det känns verkligen som att komma ur en lång mörk tunnel när man äntligen kommit så långt...Från mörket till tindrande ljus, julmusik, pyssel, glöggkvällar och allt annat som hör December till.


Oj, nu ska jag snart till jobbet! God natt alla som får sova:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar