måndag 9 november 2009

FULL RULLE HELA HELGEN...

Oj,oj, redan Måndag...helgen har vekligen passerat snabbare än snabbast:). Ungarna har legat sjuka hela helgen...feber ont i halsen, snoriga och eländiga.."Kultinfrossa"? Nja jag tvivlar på de...men om det nu är det så är det ju i lindrig form och då är det ju bra - men som sagt jag tror inte det...är nog bara någon annan vanlig bacill...
Jag och min käre make har tapetserat mest hela helgen och vi är inte riktigt färdiga ännu...Men snart så...

Det gamla möter det nya...

Hann avverka ett 18:års kalas också hos Jussis systerson på Lördagen. Efter det hade vi ingen mera tapetserarlust den dagen utan satte oss med ungarna och kollade på "Tomten är far till alla barnen":), tycker den är rätt kul:) fast man sett den några gånger redan...Ha,ha det vore ju nåt´att ta efter - bjuda in alla ex. med respektive till julen...vilken succe:).

******************

Har också måla om denna väggvas i passande färg till "nya" hallen...
Och inhandlat en fin "shabby" tavla - Fånga dagen, som väl passar bra att hänga över spegeln i hallen så man ser det när man gör sig klar att gå ut på morgonen:).




Så vart det ju farsdag igår, så Linn och Frida fick ju uppvakta sin "far" med lite paket och tårta.



Själv vaknade jag på Söndasmorgonen halv fem och hade så ont i vänstersida av bröstet...så jag inte kunde ligga längre, det liksom högg från sidan av kroppen och in mot bröstet (svårt att förklara känslan), det fortsatte hela dagen, framåt kvällen tycke Jussi att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen för säkerhetsskull efter som ju hjärtat sitter där inne någonstans:). Jag förklarade och sköterskan tyckte vi skulle åka in på akuten och kolla för att vara på den säkra sidan...så gårdagskvällen tillbringade vi på Köpings akutmottagning. Dess bättre var både EKG och alla prover normala, så det var bara att åka hem igen...smärtan berodde troligen på att vi ju tapetserat...och jag hade stått och sträckt med armarna mest hela tiden i flera dagar och fått någon typ av sträckning eller så...Jag tog en Ipren innan jag somnade i går kväll och idag har jag inte kännt något av det onda som tur är.........

Skulle nu ha arbetat i natt och nästa natt -men då båda barnen är lite eländiga stannar jag hemma för vård av sjukt barn...Känns ganska skönt för egen del också att ta det lite lugnt efter helgens bravader...

1 kommentar:

  1. ja vem vet de kan vara svininflensan, för den kan ju vara i lindrigare form. Jag tror då jag hafe de var sjuk i fyra veckor här förut.. Åååå vad fint de blir och vad pysslig du är och duktig att måla och greja, tänker även på speglen som du målade och satte spets på.. Ja tur de inte var något med hjärtat på dig i alla fall. Ja den filmen är kanonbra faktiskt man får då skratta.. sköt om dig och tapetsera inte ihjäl dig. kram kicki

    SvaraRadera