söndag 29 november 2009

HELGEN SOM VAR


Nu är vi alla friska...Kors i taket, ta i trä:), hoppas det får vara så ett tag nu då.
Jag har gjort tomtelandskap i vanlig ordning. Denna gång bor dom i akvariet:). Vi tog bort de fiskar som fanns kvar här om dagen o grannen fick adoptera dem:), sedan gjorde vi rent det såklart:) - innan jag lät tomtarna flytta in...Locket tog jag bort och tog en annan skiva som jag klädde in och la över, på insidan av locket fästa jag en sån där liten ljussling, det vart rätt mysigt...
Vi har varit på "Gammaldags jul" på hembygdsgården i helgen med mor o far + alla barn och barnbarn. Det var lika mysigt och stämningfullt som vanligt. Köpte några små julgrejor i handelsboden, men inte så mycket för jag börjar inse att det inte får plats med mera tomar och sånt nu i vårt hem:).
Fika och mat vart det ju också såklart. Mamma hade med en massa gott fikabröd som vi "moffade" i oss:). Jag fixade maten, det vart fläskfilé, kycklingfilé och potatisgratäng.

Tim och Jussi fikar





Nettan, Tommy och lilla Emil



Morbror Mikael, Jessica och Emil




Tommy och pappa tittar på travet:)


Det var julskyltning här i vår lilla stad idag också...Men det är snart gjort att gå igenom, synd att det bara blir mindre och mindre varje år...Ändå tycker jag det är mycket folk i farten.
Linn var med och sålde fikabröd och tomtar till sin klassresa. Vi bar dit sånt vi bakat och bar hem de vi köpt som någon annan bakat:).
I morgon börjar ny arbetsvecka....ja två dagar jobbar jag sedan är jag ledig över en vecka igen, eftersom jag tagit ledigt Torsdagsnatten, så det är ju inte så betungande för min del då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar