lördag 19 december 2009

SNART ÄR DET JUL...

Inget internet har funnits hemma hos oss på nästan hela veckan - därav inget skrivet här.
Har haft en rätt lugn vecka med ett par arbetsnätter och lite små-pyssel inför julen...handlat all mat så nu är det bara att sätta igång och laga iordning så det bara är att värma på julafton.
Har börjat idag med kålrotslådan....som är jätte poppis på vårt julbord, en finsk rätt som såklart kommer från min gubbes hem och gick rakt in i mitt hjärta när jag fick smak på den:).
I morgon ska jag rulla en himla massa köttbullar - för dom är det ju oxå stor åtgång på:).
Gran har vi köpt idag...hade tänkt att gå ut i skogen och ta en själva, men snön kom i vägen, så vi tog och köpte en utanför Lidl istället...Vi får väl se hur det går....om det blir ett sånt där barrande exemplar, har fått flera sådana när vi köpt gran tidigare...bara att hoppas på det bästa.
Kallt har det varit idag...20 minus i morse - burr, jag är verkligen så "frussen" av mig så jag sa åt gubben efter turen på stan att jag skulle inte gå ut förrän det blir varmt igen...Men det blir jag väl så illa tvungen att göra ändå kan jag tro:). Mysigt är det i allafall att vi har fått snö och att det kommer bli en vit jul i år....
Ja, nu återstår som sagt lite matlagning, lite koll om alla klappar är klara och lite städning - in med allt bråte i garderoben och igen med dörren snabbt innan något trillar ut och så får man hoppas att ingen tittar in där:) - sen får det bli jul......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar