lördag 6 mars 2010

JAG TROR JAG SKA BLOGGA LITE=)

Det är ju så länge sedan jag skrev något här...nästan två månader...bloggen har verkligen legat på is...precis som min tillvaro tycker jag...Vintern känns som den har varit så lång och kall...Nu börjar man tina upp lite...Längre och ljusare dagar och en hel del sol sista tiden har gjort att man liksom börjar vakna ur vinterdvalan igen:)
Vad som hänt under dessa två månader är ju inte så mycket...Efter jul, nyår och alla helger känns det som luften går ur en på något vis...Man lever lite på sparlåga och väntar på att det ska våras...Så här i efterhand tycker jag att Januari och Februari har gått väldigt fort...och jag känner mig glad för att dessa månader är avklarade för dom har varit rätt jobbiga tycker jag...Så kallt, så mycket snö, så mörkt...:) börjar ju låta som rena klagovisan:) Men jag tycker alltid dessa månader är jobbiga att klara av och kommer nästan alltid i en svacka då jag känner mig helt sjukt trött...så även i år...
Nu ska jag sluta klaga:) Nu är det Mars, första vårmånaden, väldigt mycket snö ännu - Men ljusare dagar och sol har vi sett mycket av på sistone...
20/2 var det dop för Emil. Det var en fin "tillställning" först i kyrkan och sedan fika på hembygdsgården. Jag låter bilderna tala...


Micke bar korset, Linn och Frida bar ljusen...

Tim ville inte vara med där framme, men vid själva dopet tog hans farmors syster med honom fram så han skulle se ordentligt:)


Frida fick läsa en text ur bibeln


Till fikat somnade lilla Emil, som hade lite feber...




En jätte mysig lokal har dom att hyra på hembygdsgården

***********************************



Helgen därpå skulle Jussi ha bastu- och spelkväll med sina tips-kompisar, så då tyckte jag o ungarna att vi skulle hitta på något för oss själva....Det vart en tripp till Västerås...Att åka tåg tyckte dom var kul...för de händer ju inte ofta...:)






Vi gick på stan och handlade lite...Var på bio, Farsan, den var rätt rolig...även lite sorglig:) så det vart både skratt och nära på lite gråt också:)
Sedan låg vi på hotell över natten, det var så mysigt...Hade ju kunnat stanna lite längre...en natt går väldigt fort...Ungarna hade inte alls lust att åka hem till "tråkiga Fagersta"...:)









Denna helg jobbar jag...så det är "vakennätter" och "sovdagar" som gäller:) Hinner inte mycket mer än så...Ja lite äta dess i mellan och så ska vi väl se melodifestivalen i kväll...hinner se nästan hela innan jag far till jobbet...Ungarna håller på o fixar sig i ordning för att gå på "Pizza-fest" hos ett par grann-tjejer, gubben jobbar till 6 i kväll...och jag sitter bara här o tar det lugnt...:)
Får väl se när andan faller på att skriva här igen..förhoppningsvis dröjer det inte lika länge som sist:)

1 kommentar:

  1. ja du verkar ha haft de bra dessa månader, jag har också uppdaterat bloggen idag.. Ja vad mysigt med dop och v-ås resa..
    ha de bra kram kram kussen

    SvaraRadera